Головне управління ДПС у Запорізькій області
Для дистанційного користування податковими сервісами запоріжці отримали24280 електронних ключів
За чотири місяці поточного року податківці видали мешканцям Запоріжжя та області 24280 кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів. Усього за цей час за електронними довірчими послугами до податкової звернулося 9734 запоріжця. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Петро Філімонов.
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість користувачів зросла на півтори тисячі, відповідно, електронних ключів – на три тисячі.
За допомогою кваліфікованого електронного підпису податкової служби можна користуватися десятками дистанційних сервісів від органів ДПС та інших державних і приватних систем. Цей перелік розміщений на сайті Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС: https://acskidd.gov.ua/partnership.
Нагадуємо, на період карантину підрозділи Кваліфікованого надавача ЕДП Інформаційно-довідкового департаменту ДПС надають електронні довірчі послуги лише за попереднім записом (до відповідного відокремленого пункту реєстрації).
Водночас електронні ключі можна отримати онлайн. Детальна інформація – за посиланням: http://acskidd.gov.ua/manage-certificates. Перед користуванням радимо переглянути відеоінструкцію:
https://www.youtube.com/watch?v=aq606khOuYM&feature=youtu.be.
Головне управління ДПС у Запорізькій області
Запорізькі роботодавці сплатили майже 2,8 мільярда гривень ЄСВ
У січні-квітні 2020 року надходження єдиного соціального внеску від запорізьких платників склали 2 мільярди 781 мільйон гривень (без показників великих підприємств, які обслуговуються в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДПС). Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Петро Філімонов, сплата ЄСВ порівняно з аналогічним періодом минулого року збільшилася на 4,6 відсотка або на 119,3 мільйона.
Лише у квітні роботодавці регіону спрямували до пенсійного і соціальних фондів 692,2 мільйона гривень єдиного соціального внеску.
За чотири місяці найбільші відрахування забезпечили роботодавці м. Запоріжжя – 1 мільярд 428 мільйона, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 462,9 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – майже 260 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 185,5 мільйона, Василівського та Михайлівського районів – 74,7 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 71,6 мільйона, Вільнянського та Новомиколаївського районів – 69,2 мільйона тощо.
Усього на Запоріжжі нараховується 70749 платників єдиного соціального внеску.
Нагадаємо, що з 1 березня до 31 травня 2020 року тимчасово не застосовуються штрафні санкції за несвоєчасну сплату ЄСВ, за неповну або несвоєчасну сплату єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується ЄСВ (авансових платежів), а також за несвоєчасне подання звітності з ЄСВ до податкових органів. Крім того, за цей період платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню.
Це передбачено Законами України від 17.03.2020 р. №533-ІХ та від 30.03.2020 р. №540.
Головне управління ДПС у Запорізькій області
Зміни законодавства
Карантинні нововведення: що варто знати про застосування штрафних санкцій під час карантину
Законами України від 17.03.2020 № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» та від 30.03.2020 року №540 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)» передбачено мораторій на застосування штрафних санкцій (п. 521підрозд. 10 розд. ХХ Перехідні положення ПКУ), а саме:
За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року, штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:
- порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема, страхування додаткової пенсії;
- відчуження майна, яке перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;
- порушення нарахування, декларування та сплати ПДВ, акцизного податку, рентної плати.
- обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
- цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;
- обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
- здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;
- здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку.
Протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.
Разом з тим, до переліку штрафних санкцій не включені санкції:
-за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, вчинені протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року.
- за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування з ПДВ до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зверніть увагу, що перебіг строків розгляду скарг в адміністративному порядку не зупиняється стосовно скарг щодо законності декларування, заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ та/або з від'ємного значення з ПДВ(п. 528підрозд. 10 розд. ХХ Перехідні положення ПКУ).
Найманий працівник працює неповний робочий день: сплата єдиного соціального внеску
У разi якщо база нарахування єдиного соціального внеску не перевищує розмiрумiнiмальноїзаробiтної плати, встановленої законом на мiсяць, за який отримано дохiд, сума єдиного соціального внеску розраховується як добуток розмiрумiнiмальноїзаробiтної плати, встановленої законом на мiсяць, за який отримано дохiд (прибуток), та ставки внеску (абз. другий частини п’ятої ст. 8 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).
За угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом може встановлюватись як при прийнятті на роботу, так і згодом неповний робочий день або неповний робочий тиждень. Оплата праці в цих випадках провадиться пропорціонально відпрацьованому часу або залежно від виробітку (ст. 56 Кодексу законів про працю України).
Отже, роботодавець має право нарахувати працівнику, який працює неповний робочий день, заробітну плату нижчу за мінімальну, але за умови, що сума нарахованої заробітної плати має бути не менша ніж частина від мінімальної заробітної плати, що припадає на фактично відпрацьований час.
Щодо єдиного соціального внеску, то роботодавець розраховує його суму як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного соціального внеску незалежно від того, що працівник працював не повний робочий день (у 2020 році 1039,06 грн. – 4723 грн.х 22%).
При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка єдиного соціального внеску застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру (абз. третій частини п’ятої ст. 8 Закону № 2464).
Карантинні нововведення: штрафні санкції за порушення термінів реєстрації акцизних накладних в ЄРАН з 01 березня по 31 травня 2020 року не застосовуються
Законами України від 17 березня 2020 року № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» та від 30 березня 2020 року № 540-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачено звільнення від штрафних санкцій, а саме:
Передбачено звільнення від штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, які вчинені протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року, крім санкцій, зокрема:
- за порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Тобто, Закони № 533 та № 540 не звільняють платників від сплати акцизного податку та від застосування до платників акцизного податку фінансової відповідальності за неподання (несвоєчасне подання) декларації акцизного податку, несплату (несвоєчасну сплату) податкових зобов’язань.
Разом з тим, до переліку штрафних санкцій, які належні до застосування, не включені штрафні санкції за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, вчинені протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року.
Отже, протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року не будуть застосовуватися санкції за нереєстрацію (несвоєчасну реєстрацію) акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Разом з тим, порушення вимог щодо реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування призводить до порушень у процедурі підтвердження легальності отримання пального у контрагента.
Платникам податку на прибуток
Разом з податковою декларацією з податку на прибуток обов’язково подається фінансова звітність
Для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування (п. 44.2 ст. 44 ПКУ).
Платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 ПКУ.
Фінансова звітність, що складається та подається платниками податку на прибуток є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємствта її невід’ємною частиною (п. 46.2 ст. 46 ПКУ).
Податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених п. 137.5 ст. 137 ПКУ, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком (п. 137.4 ст. 137 ПКУ).
У податковій декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом МФУ від 20.10.2015 № 897, інформація про наявність поданих до Декларації додатків – форм фінансової звітності платником зазначається проставлянням позначки «+» у клітинці «ФЗ» таблиці «Наявність додатків».
Отже, оскільки для визначення об’єкта оподаткування використовуються дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності, то платники податку на прибуток зобов’язані подавати Декларацію за податкові (звітні) періоди разом з проміжною або річною фінансовою звітністю, незалежно від показників, які відображені у такій фінансовій звітності.
Нагадаємо, що річний податковий (звітний) період встановлюється для платників податку:
- які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), що сплачують податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році;
- у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень.
До уваги громадян:
Особливості сплати транспортного податку в 2020 році
Платниками транспортного податку є, зокрема, фізичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що є об'єктами оподаткування.
Об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
У 2020 році підлягають оподаткуванню транспортним податком легкові автомобілі з 2015 року випуску (включно), середньоринкова вартість яких становить понад 1 771 125 гривень.
Перелік легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком у 2020 році, розміщено на офіційному вебсайті Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за посиланням: http://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA.
Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування.
Для фізичних осіб обчислення суми транспортного податку з об’єкта оподаткування здійснюється податковим органом за місцем реєстрації платника податку.
Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку податковим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).
Платник транспортного податку – власник легкового автомобіля має 60 календарних днів, починаючи з моменту отримання відповідного повідомлення-рішення, щоб сплатити податок.
У разі спливу п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років.
Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.
Податковий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Фізичні особи – платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до податкового органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо:
-об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;
- розміру ставки податку;
- нарахованої суми податку.
Нагадаємо, що транспортний податок належить до місцевих податків і зборів, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету. Порядок оподаткування транспортним податком визначено ст. 267 Податкового кодексу.
Підприємство організовує проведення медичних оглядів працівників: особливості оподаткування ПДВ
Звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання послуг з охорони здоров’я закладами охорони здоров’я, що мають ліцензію на постачання таких послуг, крім, зокрема, таких послуг:
- проведення профілактичних медичних оглядів із підготовкою висновку про стан здоров’я на прохання громадян (п.п.«в» п.п.197.1.5 ст.197 ПКУ);
- проведення медичного огляду осіб для видачі:
- дозволу на право отримання та носіння зброї громадянам, крім військовослужбовців і посадових осіб, носіння зброї якими передбачено законодавством;
- відповідних документів на виїзд громадян за кордон за викликом родичів, що проживають у зарубіжних країнах, оздоровлення в зарубіжних лікувальних або санаторних закладах за власним бажанням, а також у службові відрядження (крім державних службовців, робота яких пов’язана з такими виїздами і які мають відповідні медичні документи);
- посвідчення водія транспортного засобу (п.п.«з» п.п.197.1.5 ст.197 ПКУ).
Отже, якщо організація проведення та фінансування медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці, для роботодавця є обов’язком згідно із Законом України «Про охорону праці» та іншим законодавством, та медичні огляди проводяться закладами охорони здоров’я, які мають ліцензію на постачання послуг з охорони здоров’я, то операції з їх проведення звільняються від оподаткування ПДВ.
Послуги з проведення профілактичних медичних оглядів із підготовкою висновку про стан здоров’я на прохання громадян та послуги з проведення медичного огляду осіб (крім військовослужбовців і посадових осіб, носіння зброї якими передбачено законодавством) для видачі дозвільних документів, визначених ПКУ оподатковуються ПДВ на загальних підставах за ставкою 20%.
Карантинні нововведення: подання платниками ЄСВ скарг на рішення податкового органу
2 квітня 2020 року набрав чинності Закон України від 30.03.2020 року №540 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)» (опублікований у виданні «Голос України» від 02.04.2020 №62), який доповнив розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" п. 9 13 та п. 914.
Тимчасово, на період до 31 травня 2020 року (включно), зупиняється встановлений Законом «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" строк розгляду скарг платників податків єдиного внеску, що надійшли/надійдуть до 31 травня 2020 року та/або які не розглянуті станом на 18 березня 2020 року. Таке зупинення не породжує будь-яких наслідків, передбачених частиною четвертою ст. 25 Закону" Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування".
Тимчасово, до 31 травня 2020 року (включно), продовжується строк подачі скарг платників єдиного внеску, термін подачі яких припадає на період з 18 березня до 31 травня 2020 року.
Отже, прийняття рішень податковим органом за скаргами, що надійшли/надійдуть у період з 2 квітня 2020 року (набрання чинності Законом №540) до 31 травня 2020 року, які не розглянуті станом на 18.03.2020 року поза межами строків, визначених ст. 25 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування", не призводять до задоволення скарг платників податків.
Це стосується ненадіслання платникам податків рішення податкового органу про продовження строків.
Також, якщо строк подання скарги припадає на період з 2 квітня до 31 травня 2020 року, то строки для подання таких скарг зупиняються, а платник податків може подати відповідну скаргу до 31 травня 2020 року (включно).
Оскільки перебіг строків, як зупинялися, продовжується, то податковий орган має право прийняти відповідне рішення з 1 червня 2020 року з урахуванням часу, що минув до такого зупинення.
Платникам акцизного податку: подання декларації, якщореалізація пальногоне за основним місцем обліку
Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, постійних представництв, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального (п.п. 212.3.4 ст. 212 Податкового кодексу).
ДПС веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.
Податкова декларація подається за звітний період в установлені строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (п. 49.1 ст. 49 ПКУ).
Тобто, декларація акцизного податку подається суб’єктом господарювання до податкового органу за місцем реєстрації такого суб’єкта господарювання платником акцизного податку.
Отже, якщо реалізація пального здійснюється за місцезнаходженням пунктів продажу (не за основним місцем обліку), то декларацію акцизного податку необхідно подавати за місцезнаходженням суб’єкта господарювання до податкового органу, в якому він перебуває на обліку як платник податку.
ГУ ДПС у Запорізькій області