Інформація від Енергодарської ОДПІ
Промисловість, торгівля та агропромислове виробництво – бюджетоформуючі галузі запорізької економіки
Понад чверті податкових надходжень до державного бюджету у Запорізькій області забезпечили промислові підприємства. За чотири місяці промвиробники регіону сплатили 749 мільйонів гривень податків і зборів (без показників великих платників податків, зареєстрованих у Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС).
Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, суб'єкти господарювання оптової та роздрібної торгівлі поповнили казну держави на 338 мільйонів гривень (13 відсотків від загальних надходжень).
На третьому місці – сільськогосподарські підприємства області, які спрямували до бюджету 278 мільйонів гривень (9,5 відсотка).
Внесок будівельних компаній регіону до держскарбниці – 141,3 мільйона гривень, що складає майже 5 відсотків від загальної суми.
Транспортні, поштові та кур'єрські підприємства сплатили з початку року більше 92 мільйонів гривень (3,2 відсотка).
Нагадаємо, всього у січні-квітні запорізькі платники податків направили до державного бюджету 2 мільярди 934 мільйони податків і зборів. Це на 801,5 мільйона або на 37,6 відсотка більше, ніж за чотири місяці минулого року.
Головне управління ДФС у Запорізькій області
ТЕМА: Наповнення бюджету
Спікер: Начальник ГУ ДФС
Запорізькі роботодавці добровільно оформили 2055 працівників
У результаті заходів з легалізації доходів населення та профілактичної роботи з працедавцями офіційне оформлення і зарплату отримали 2055 запоріжців.
Як зазначив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, з початку 2019 року діяльність робочих груп, створених у фіскальній службі та органах виконавчої влади і місцевого самоврядування, була зосереджена на діалозі з підприємцями і керівниками запорізьких компаній. Під час співбесід суб'єктам господарювання доводились законодавчі вимоги, якими гарантуються легальний труд і заробітна плата, а також відповідальність за порушення норм Податкового кодексу та законів про працю.
Завдяки проведеній роботі добровільно оформленим найманим працівникам виплачено 8 мільйонів 867,6 тисячі гривень офіційних доходів, а це, в середньому, 4315 гривень на кожного.
Додаткові надходження до бюджетів і соцфондів склали 3 мільйони 680 тисяч гривень податків та зборів, у тому числі 1 мільйон 951 тисяча гривень єдиного соціального внеску, 1 мільйон 596 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб та 133 тисячі гривень військового збору.
Головне управління ДФС у Запорізькій області
ТЕМА: Трудові відносини
Спікер: Начальник ГУ ДФС
На координаційній раді підбили підсумки діяльності фіскальної служби Запорізької області
Чергове засідання обласної координаційної ради з питань розвитку підприємництва, яке пройшло у Запоріжжі, було присвячено результатам діяльності фіскального відомства регіону та деяким аспектам нормативного регулювання роботи запорізьких товаровиробників.
Захід відбувся за участю директора Департаменту економічного розвитку та торгівлі Запорізької облдержадміністрації Оксани Матвіїшиної, заступника начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Олега Матвійчука, керівників органів виконавчої влади регіону, представників громадських організацій та бізнесу.
Говорячи про підсумки роботи фіскальної служби області, Олег Матвійчук зазначив, що результати з наповнення бюджетів – це, перш за все, досягнення запорізьких підприємств та підприємців. Рівень добровільної сплати податків у Запорізькій області залишається стабільно високим – майже 99%.
Він підкреслив, що реорганізація органів ДФС області стала поштовхом до активізації дистанційної взаємодії з платниками податків. Запоріжці все частіше надають перевагу онлайн послугами. У минулому році показник електронної звітності становив 76 відсотків. Сервісами Електронного кабінету платника у 2018 році скористалися майже 85 тисяч суб'єктів господарювання та громадян, а вже у січні-квітні поточного року – 92 тисячі.
Також посадовець доповів про результати з адміністрування податків і зборів, що формують державний та місцеві бюджети, назвав основні бюджетоформуючі галузі економіки та повідомив про пріоритетні напрями роботи фіскальної служби з детінізації економіки регіону, зайнятості та доходів населення.
Олег Матвійчук наголосив на готовності фіскальної служби області до відкритого діалогу з бізнес-спільнотою, надання якісних сервісних послуг та висловив сподівання на сумлінність запоріжців у сплаті податків.
Головне управління ДФС у Запорізькій області
ТЕМА: Електронні сервіси ДФС
Спікер: Заступник начальника ГУ ДФС
У Запоріжжі представники регіональних митниць вивчають проблематику класифікації товарів
У Запоріжжі розпочав роботу дводенний семінар на тему "Проблемні питання класифікації товарів", організований Департаментом адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання ДФС України.
У заході беруть участь співробітники Державної фіскальної служби, керівники та посадові особи підрозділів митниць ДФС з усіх областей України.
Відкрив засідання начальник управління класифікації товарів Департаменту адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання ДФС України Володимир Мокреньов. Він презентував матеріали останньої сесії гармонізованої системи опису та кодування товарів, яка відбулася за участю представників 89 країн і Митного та Економічного Союзу.
У програмі семінару фахівці митниць, які здійснюють митний контроль, розглянуть особливості класифікації різних товарів у зовнішньоекономічній діяльності, результати роботи митних органів у цій сфері, а також застосування єдиних підходів та шляхи підвищення ефективності діяльності за даними напрямами.
У рамках заходу для учасників будуть проведені тренінги та тематичний круглий стіл. Крім того, працівники митниць матимуть можливість обмінятися практичним досвідом..
Головне управління ДФС у Запорізькій області
ТЕМА: Спрощення податкових і митних процедур
Спікер: Керівник підрозділу/фахівець митниці
Для розміщення на сайтах ОТГ, органах влади, ЗМІ та громадських організацій
Що необхідно знати платникам акцизного податку, які реалізують пальне або етиловий спирт
З 1 липня 2019 року зазнали змін норми законодавства, пов’язані із електронним адмініструванням реалізації пального. Змінено визначення термінів «реалізація пального», «акцизного складу», «розпорядника акцизного складу», введено поняття «акцизного складу пересувного», що значно змінить перелік платників акцизного податку.
Такі зміни внесені до Податкового кодексу Законом України від 23 листопада 2018 року №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».
Слід зазначити, що з 01.07.2019 року платниками акцизного податку будуть особи, що здійснюють операції з відпуску, відвантаження пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за компенсацію чи без компенсації на території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:
- до акцизного складу /до акцизного складу пересувного;
- для власного споживання чи промислової переробки;
- будьяким іншим особам.
При цьому, відпуск та відвантаження пального на території України у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (крім його реалізації виробниками), а також використання пального, з якого сплачено акцизний податок, для власних потреб чи промислової переробки суб'єктами, які не є розпорядниками акцизного складу, не буде вважатися реалізацією пального.
Крім того, з 01.07.2019 року деталізовано порядок обліку обсягів пального, а саме якщо на сьогодні ведеться облік обсягів пального в розрізі платників за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, то з 01.07.2019 року в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового облік обсягів пального буде обліковуватись в розрізі платників податку, акцизних складів, акцизних складів пересувних та кодів УКТ ЗЕД.
Ще однією новацією є те, що особа, яка реалізує спирт етиловий буде мати статус платника акцизного податку, а ведення обліку обсягів таких операцій буде здійснюватись у Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
З метою переходу до нових вимог законодавства щодо електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового на платників акцизного податку покладено обов’язок з 01 травня по 1 червня 2019 року зареєструвати в Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового усі акцизні склади, розпорядниками яких вони будуть станом на 01 липня 2019 року.
Крім того, суб’єкти господарювання, які з 01 липня 2019 року будуть визначатись як платники акцизного податку, повинні до 01 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати усі акцизні склади, розпорядниками яких вони будуть.
Фізична особа продає продукцію, вирощену на власній земельній ділянці.
Що необхідно знати про оподаткування?
До загального місячного (річного) оподатковуваного податком на доходи фізичних осіб доходу не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що, зокрема, вирощена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення, зокрема:
- садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва. Якщо власник сільськогосподарської продукції має ще земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), але не використовує їх (здає в оренду або обслуговує), отримані ним доходи від продажу сільськогосподарської продукції не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
- особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. Розмір земельних ділянок, а також розмір виділених в натурі (на місцевості) земельних часток (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються.
Якщо розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.
При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) іі власник має подати податковому агенту копію довідки про наявність у нього земельних ділянок.
Порядок видачі довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок за формою № 3-ДФ затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 17.01.2014 № 32.
Тобто, підставою для не включення до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку доходів, отриманих від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, оброблена та/або перероблена такою фізичною особою на земельних ділянках, є наявність у такої фізичної особи довідки за формою № 3-ДФ.
Довідка видається сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаних територіальних громад за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п’яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.
Оригінал довідки за формою № 3-ДФ зберігається у власника сільськогосподарської продукції протягом строку позовної давності з дати закінчення дії такої довідки.
Якщо при продажу фізичною особою власної сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) зазначені умови не виконуються, то сума доходу, отриманого від такого продажу, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та оподатковується на загальних підставах (податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%)
Такий платник податків зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.
Зазначена норма передбачена п.п. 165.1.24 ст. 165 Податкового кодексу.
Фізична особа продає будинок. Який порядок оподаткування?
Дохід, отриманий платником податку від продажу не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.
При цьому зазначена умова щодо перебування такого майна у власності платника податків понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.
Дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з зазначених об’єктів нерухомості, або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначених у такому переліку, підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.
Отже, якщо, наприклад, продаються житловий (садовий) будинок та земельна ділянка, на якій розташований такий будинок, окремими цивільно-правовими договорами, то такі операції розглядаються як продаж більш як одного з об’єктів протягом звітного податкового року, що призводить до оподаткування за ставкою 5 відсотків.
Зазначена норма передбачена ст. 172 Податкового кодексу.
Туристичний збір. Важливі зміни з 2019 року
Платниками туристичного збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади про встановлення туристичного збору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі).
Базою справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі).
Згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади справляння збору може здійснюватися у таких місцях проживання (ночівлі):
- готелі, кемпінги, мотелі, гуртожитки для приїжджих, хостели, будинки відпочинку, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, пансіонати та інші заклади готельного типу, санаторно-курортні заклади;
- житловий будинок, прибудова до житлового будинку, квартира, котедж, кімната, садовий будинок, дачний будинок, будь-які інші об'єкти, що використовуються для тимчасового проживання (ночівлі).
Відповідно до рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади справляння збору може здійснюватися такими податковими агентами:
- юридичними особами, філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами юридичних осіб, фізичними особами - підприємцями, які надають послуги з тимчасового розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі);
- квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб з метою їх тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;
- юридичними особами, які уповноважуються сільською, селищною, міською радою або радою об'єднаної територіальної громади справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.
Перелік податкових агентів та інформація про них розміщуються та оприлюднюються на офіційному веб-сайті сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади.
Ставка туристичного збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), у таких розмірах:
- до 0,5% для внутрішнього туризму;
- до 5% для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.
З 1 січня 2019 року мінімальна заробітна плата становить 4173 грн.
Внутрішній туризм – це переміщення в межах території України громадян України та/або осіб, які постійно проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.
В’їзний туризм – це прибуття на територію України та/або переміщення в межах території України осіб, які постійно не проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.
Податкові агенти сплачують туристичний збір за своїм місцезнаходженням:
- щоквартально, у визначений для квартального звітного періоду строк відповідно до податкової декларації за звітний квартал;
- або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади.
У разі сплати збору авансовими внесками у податковій декларації за звітний квартал відображаються нараховані щомісячні авансові внески. Остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується у строки, визначені для квартального звітного періоду.
Форма податкової декларації з туристичного збору затверджена наказом МФУ від 09.07.2015 № 636.
За базовий звітний період, що дорівнює календарному кварталу, податкові декларації подаються протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.
Рішенням Запорізької міської ради №39 від 30.01.2019 року «Про встановлення туристичного збору» визначені ставки збору для внутрішнього та в’їзного туризму.
Так, ставки збору за кожну добу тимчасового розмiщення особи у мiсцях проживання (ночiвлi) для внутрiшнього туризму встановлюються в таких розмiрах:
- при вартостi проживання до 300 грн (включно) - 0,05% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однiєї особи за одну добу тимчасового розмiщення (2,09 грн);
- при вартостi проживання від 300 до 600 грн (включно) - 0,25% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розмiщення (10,43 грн);
- при вартостi проживання понад 600 грн - 0,5% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розмiщення (20,87 грн).
Для в'їзного туризму ставки збору за кожну добу тимчасового розмiщення особи у мiсцях проживання (ночiвлi) встановлюються в таких розмiрах:
- при вартостi проживання до 300 грн (включно) - 0,5% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розмiщення (20,87 грн);
- понад 300 грн - 1,5% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розмiщення (62, 60 грн).
Нагадаємо, що туристичний збір належить до місцевих податків і зборів, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету. Порядок оподаткування туристичним збором визначено ст. 268 Податкового кодексу, з урахуванням змін, внесених Законом від 23.11.2018 № 2628-VIII.
З 1 липня 2019 року торгівля пальним підлягає ліцензуванню
З 01 липня 2019 року запроваджується ліцензування діяльності усіх суб'єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним.
Такі зміни внесені до Закону України ««Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» Законом України від 23 листопада 2018 року №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».
Для отримання ліцензії:
- на виробництво, оптову торгівлю пальним необхідно звертатись до ДФС України за адресою м. Київ, пл. Львівська 8;
- на роздрібну торгівлю, зберігання пального необхідно звертатись до ГУ ДФС у Запорізькій області за адресою пр. Соборний, 174а.
Для отримання ліцензій необхідно надати перелік документів визначений статтею 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481 ««Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».
Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2000 гривень на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним справляється щорічно і зараховується до місцевих бюджетів.
Звертаємо увагу, що діяльність з виробництва, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним без ліцензії передбачає накладання штрафів у таких розмірах:
- за виробництво пального без наявності ліцензії – 1000000 грн.;
- оптова торгівля пальним або зберігання пального без ліцензії – 500000 грн;
- роздрібна торгівля пальним без наявності ліцензії – 250000 грн.
Затверджено типову форму договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства
Міністерство аграрної політики та продовольства України наказом від 05.04.2019 № 177 "Про затвердження типової форми договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства" затвердило типову форму договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства.
Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Типову форму договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства затверджено на виконання Закону України "Про фермерське господарство" від 19.06.2003 №973-IV (зі змінами).
Відповідно до ст. 8 1 Закону "Про фермерське господарство" сімейне фермерське господарство без статусу юридичної особи організовується фізичною особою самостійно або спільно з членами її сім'ї на підставі договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства.