Енергодарське управління ГУ ДФС у Запорізькій області
Найчастіше запоріжці цікавляться станом наповнення бюджетів та сумами нарахованих податків
З початку року до фіскальної служби Запорізької області надійшло 47 запитів для отримання публічної інформації, 30 з яких було надіслано поштою, 17 – за допомогою засобів е-mail.
Фізичні особи спрямували до фіскальної служби 24 запити, юридичні особи – 10. П’ять звернень надійшло від об'єднань громадян, 8 – від інших органів виконавчої влади як розпоряднику інформації.
Найчастіше запитувачі зверталися за інформацією щодо стану надходження податкових і митних платежів до бюджетів України, сум нарахованих податків, відомостей про третіх осіб та іншої податкової інформації.
За результатами розгляду запитів на 37 із них були надані інформація та роз'яснення, у чотирьох випадках повідомлено, що запитувані відомості належать до категорії «з обмеженим доступом», три документи надіслані іншим органам виконавчої влади як розпоряднику інформації, ще три запити знаходяться на розгляді.
Нагадаємо, платники податків, представники громадськості та бізнесу можуть звернутися до органів фіскальної служби регіону за публічною інформацією в один із способів – поштою, електронною поштою, факсом, телефоном тощо.
Докладно, про те, як реалізувати право на отримання публічної інформації – на сайті фіскальної служби області: http://zp.sfs.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/dostup-do-publichnoi-info/.
Головне управління ДФС у Запорізькій області
ТЕМА: Діалог з підприємцями та інститутами громадянського суспільства
Спікер: Фахівець ГУ ДФС
Для отримання електронного підпису до фіскальної служби звернулись 7225 запорізьких платників
За перший квартал електронні довірчі послуги у фіскальній службі Запорізької області отримали 7225 платників податків. Фахівці запорізьких пунктів Акредитованого центру сертифікації сформували 18446 кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Як підкреслив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, у цьому році запорізькі платники активніше звертаються за електронними ключами – у порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість клієнтів відділень АЦСК зросла на 441 особу.
Керівник фіскальної служби регіону відзначив, що співробітники центрів щоденно обслуговують, щонайменше, 80 відвідувачів. Серед них переважно суб'єкти підприємницької діяльності, посадові особи державних органів, підприємств, організацій та установ м. Запоріжжя та області.
Він також нагадав, що кваліфіковані сертифікати відкритих ключів надають доступ до десятків он-лайн сервісів ДФС, зокрема, які реалізовані і в Електронному кабінеті платника, а також до електронних послуг інших державних відомств.
Більше інформації про умови і особливості надання електронних довірчих послуг – на сайті Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДФС: http://acskidd.gov.ua.
Головне управління ДФС у Запорізькій області
ТЕМА: Центр сертифікації електронних ключів ДФС України
Спікер: Начальник ГУ ДФС
Які документи необхідно надати особі, яка здійснила переобладнання транспортного засобу та використовує біопаливоз метою отримання податкової знижки?
Фізична особа, яка здійснила переобладнання транспортного засобу та використовує біопаливо (біоетанол, біодизель, стиснутий або скраплений газ та інші види біопалива) з метою отримання податкової знижки повинна подати документи, які підтверджують витрати, здійснені для переобладнання транспортного засобу, сертифікат відповідності для транспортного засобу, що був переобладнаний, та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).
Застосування права на податкову знижку при компенсації процентів за умовами молодіжного житлового кредиту
Платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року. Тобто, повернення податку на доходи може здійснюватися лише в межах сум, які фактично надійшли до бюджету від конкретного платника податку у звітному році.
Якщо умовами молодіжного житлового кредиту передбачено повну або часткову компенсацію за рахунок бюджетних коштів відсотків за таким кредитом, то претендувати на податкову знижку одержувач молодіжного кредиту може тільки в частині особисто сплачених ним процентів. При повній компенсації процентів за кредитом за рахунок бюджетних коштів, платник податку не має законодавчих підстав на податкову знижку за таким кредитним договором.
Які відомості повинна містити довідка про доходи громадянина, яка надається з метою заповнення декларації для отримання податкової знижки?
Враховуючи те, що затвердженої форми довідки про доходи, яку повинні надавати податкові агенти на вимогу платника податків, нормами чинного законодавства не передбачено, то довідка надається у довільній формі, в якій, крім загальної інформації про фізичну особу (П. І. Б, реєстраційний номер облікової картки, період роботи), зазначається обов’язково наступна інформація:
сума нарахованого оподатковуваного доходу (помісячно та загальною сумою);
розмір та сума податкової соціальної пільги;
сума нарахованого та утриманого податку на доходи фізичних осіб.
За яких умов платники єдиного податку можуть вибрати квартальний податковий період для звітності з ПДВ?
Платники ПДВ, які сплачують єдиний податок, можуть вибрати квартальний податковий період для подання звітності з ПДВ.
Заява про вибір квартального податкового періоду подається податковому органу разом з декларацією з ПДВ за наслідками останнього податкового періоду календарного року.
При цьому квартальний податковий період починає застосовуватися з першого податкового періоду наступного календарного року.
У разі якщо платник ПДВ, який застосовував спрощену систему оподаткування, переходить на загальну систему оподаткування, такий платник податку зобов'язаний самостійно перейти на місячний податковий період, починаючи з першого місяця переходу на загальну систему оподаткування, що зазначається у відповідній податковій декларації за наслідками такого місяця.
У такому випадку податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Зазначена норма передбачена п. 202.2 ст. 202 Податкового кодексу України.
Списання заборгованості, за якою минув строк позовної давності. Наслідки з ПДВ.
Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником ПДВ, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.
Датою віднесення сум ПДВ до податкового кредиту вважається дата події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунку платника податку на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг.
Платник ПДВ зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН в терміни, встановлені для такої реєстрації, зведену податкову накладну (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 01.07.2015, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту), у разі, якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в неоподатковуваних ПДВ операціях або в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.
Безнадійна заборгованість – це, зокрема, заборгованість за зобов'язаннями, щодо яких минув строк позовної давності.
Якщо платник ПДВ при перерахуванні попередньої оплати за товари/послуги на підставі отриманої податкової накладної, складеної до 01.07.2015, сформував податковий кредит, але такі товари/послуги не отримані протягом 1095 днів, то у податковому періоді, в якому відбувається списання заборгованості, необхідно відкоригувати суму податкового кредиту, сформованого при перерахуванні попередньої оплати за товари/послуги. Таке зменшення податкового кредиту здійснюється на підставі бухгалтерської довідки.
Якщо платник при перерахуванні попередньої оплати за товари/послуги сформував податковий кредит на підставі податкової накладної, складеної після 01.07.2015 та зареєстрованої в ЄРПН, але товари/послуги не поставлено, а тому вони фактично не використовуватимуться у господарській діяльності покупця, то у податковому періоді, в якому відбувається списання заборгованості, платнику податку - покупцю необхідно нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ.
Зазначена норма передбачена пп. 14.1.11 ст. 14, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу.
Організація, що не має статусу платника ПДВ, придбані від нерезидента послуги надає підприємству–платнику ПДВ. Чи є у такого підприємства право на податковий кредит?
Особою, відповідальною за нарахування та сплату ПДВ до бюджету у разі постачання послуг нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими як платники ПДВ, якщо місце постачання послуг розташоване на митній території України, є отримувач послуг.
Такий отримувач послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване на митній території України, нараховує ПДВ за основною ставкою податку 20% на базу оподаткування, визначену згідно з п. 190.2 ст. 190 ПКУ.
Форма розрахунку податкових зобов'язань такого отримувача послуг у вигляді додатка до податкової декларації з ПДВ визначена наказом МФУ від 28.01.2016 №21 (у редакції від 23.02.2017 №276).
Розрахунок належить до податкової звітності з ПДВ та подається особою, не зареєстрованою як платник ПДВ, до контролюючого органу за місцем її податкового обліку. При цьому Розрахунок подається до контролюючого органу тільки за той звітний (податковий) період (календарний місяць), у якому такі послуги отримано.
Отже організація, яка не зареєстрована платником ПДВ, у разі придбання у нерезидента послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, повинна нарахувати і сплатити ПДВ як отримувач послуг від нерезидента.
До складу податкового кредиту відносяться суми ПДВ, сплачені/нараховані, зокрема, у разі здійснення платником податку операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг; отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до складу податкового кредиту.
Також, підставою для нарахування сум податку, що відносяться до складу податкового кредиту без отримання податкової накладної, можуть бути документи, визначені у п. 201.11 ст. 201 ПКУ, які містять суму ПДВ.
Особа, яка не є зареєстрованим платником ПДВ, не має права на нарахування податку та складання податкових накладних.
Тобто, підприємство, яке не є зареєстрованим платником ПДВ, не має права на складання податкових накладних та нарахування сум ПДВ.
При цьому Розрахунок податкових зобов'язань не може бути підставою для включення сум ПДВ до складу податкового кредиту.
Отже, підстави для формування підприємством податкового кредиту у разі придбання ним послуг у організації, яка не зареєстрована платником ПДВ, на підставі Розрахунку податкових зобов'язань, складеному такою організацією при отриманні послуг від нерезидента, відсутні.
Зазначення норма передбачена п. 180.2 ст. 180, п. 198.1 ст. 198, п. 208.2 ст. 208, п. 201.8, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу.
Податкова знижка для громадян без реєстраційного номера
Податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а також резиденту - фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний орган державної податкової служби і має про це відмітку у паспорті.
Громадяни, які є резидентами України та через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це орган державної податкової служби і мають про це відмітку у паспорті, мають право на застосування податкової знижки на загальних підставах.
Протягом календарного року суб’єкт господарювання може перейти на єдиний податок один раз
Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до фіскального органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.
Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст.291 Податкового кодексу, щодо обмеження кількості найманих осіб, обсягу доходу та здійснення певних видів діяльності.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.
Дохід за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, визначається на момент подання заяви із врахуванням запланованої суми отримання доходу, за період, що залишився до кінця року після подання заяви.
Зазначені норми визначені п.298.1.4 ст.298 Податкового кодексу України.
Платник податку на прибуток надає поворотну фінансову допомогу.
Особливості оподаткування у разі її неповернення отримувачем.
Для платників податку на прибуток, які враховують різниці, об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Податкового кодексу.
Поворотна фінансова допомога – це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення.
Якщо протягом визначеного строку платник не повертає поворотну фінансову допомогу, то така допомога для цілей оподаткування вважається безповоротною.
Фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму перерахованої безповоротної фінансової допомоги особам, що не є платниками податку на прибуток (крім фізичних осіб), та платникам податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до п. 44 підрозд. 4 розді. XX Податкового кодексу, крім безповоротної фінансової допомоги перерахованої неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів.
Отже, якщо особа, що не є платником податку (крім фізичної особи) або платник податку, який оподатковується за ставкою 0 відсотків, протягом визначеного строку не повертає поворотну фінансову допомогу, то така допомога вважається безповоротною.
В такому випадку платником податку на прибуток–надавачем здійснюється коригування фінансового результату до оподаткування відповідно на суму наданої ним поворотної фінансової допомоги.
При цьому, коригування фінансового результату до оподаткування на суму безповоротної фінансової допомоги, наданої іншому платнику податку на прибуток на загальних підставах, не передбачено. Такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку.
Зазначена норма передбачена 14.1.257 ст. 14, п.п. 134.1.1 ст. 134, п.п. 140.5.10 ст. 140 Податкового кодексу.
Внесок фізичної особи–засновника до статутного фонду юридичної особи. Як відобразити у формі 1-ДФ?
Сума майнового та немайнового внеску платника податку до статутного фонду юридичної особи - емітента корпоративних прав в обмін на такі корпоративні права не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи.
Крім того, від оподаткування військовим збором звільняються доходи, що згідно з розділом IV Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичної особи (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених п.п. 165.1.2, 165.1.18, 165.1.52 ст. 165 Кодексу.
Отже, сума майнового внеску фізичної особи до статутного капіталу юридичної особи - резидента не є об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.
При цьому підприємство - емітент корпоративних прав є податковим агентом в частині повідомлення органів ДФС про суми майнового та немайнового внеску фізичної особи до статутного фонду емітента корпоративних прав в обмін на такі права і зобов'язано відобразити такі суми у податковому розрахунку за формою № 1ДФ з ознакою " 178".
Зазначена норма передбачена п.п. 165.1.44 ст. 165, п.п. 1.7 п. 16 1 підр. 10 розд. XX Податкового кодексу України.