A A A K K K
для людей із порушенням зору
Водянська громада
Запорізька область, Василівський район

Інформація від Енергодарської ОДПІ

Дата: 11.03.2019 17:35
Кількість переглядів: 498

Фото без опису

За два місяці 1776 запоріжців започаткували власну справу

 

Упродовж січня-лютого 2019 року фахівці фіскальної служби Запорізької області зареєстрували 1776 суб'єктів господарювання. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість громадян, які започаткували власну справу, зросла на 273 особи.

Як свідчать статистичні дані, з початку року більш активно реєстрували бізнес підприємці-фізичні особи – 1375. Кількість новостворених СГД-юридичних осіб склала 401. Лише у лютому 750 фізичних осіб-підприємців та 214 суб'єктів господарювання-юридичних осіб стали частиною запорізької бізнес-спільноти, що разом на 162 суб'єкти перевищує кількість нових платників у лютому 2018 року.

Таким чином станом на 1 березня 2019 року на обліку у фіскальній службі області перебувають 68024 підприємця-фізичні особи та 42842 СГД-юрособи. Зокрема, у регіоні здійснюють діяльність 9840 платників ПДВ, це на 27 суб'єктів більше, ніж на аналогічну дату минулого року.

Нагадаємо, за два місяці 2019 року внесок запорізьких платників до бюджетів усіх рівнів склав більш ніж 2,8 мільярда гривень.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

ТЕМА: Розвиток малого та середнього підприємництва

Спікер: Начальник ГУ ДФС

 

У Запоріжжі відбулася координаційна нарада правоохоронних органів області

 

В обласній прокуратурі під керівництвом прокурора Запорізької області Валерія Романова відбулась координаційна нарада правоохоронних органів регіону. Участь у заході взяли очільники Запорізької обласної державної адміністрації та обласної ради, керівники Національної поліції та Служби безпеки України в регіоні. Позицію Державної фіскальної служби представляли в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько та начальник Запорізької митниці ДФС Олексій Мужев.

Учасники наради підбили підсумки роботи правоохоронних органів за минулий рік та визначили першочергові пріоритети. Керівники відомств також розглянули питання профілактики злочинності та протидії корупції. Крім того, вони обговорили порядок взаємодії правоохоронних та контролюючих структур для посилення ефективності протидії правопорушенням.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

ТЕМА: Боротьба з ухиленням від сплати податків

Спікер: Начальник ГУ ДФС

 

Запорізький підприємець відшкодував бюджету 840 тисяч гривень несплаченого ПДВ

 

Слідче управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Запорізькій області під процесуальним керівництвом прокуратури Запорізької області закінчило досудове розслідування у кримінальному провадженні, розпочатому за фактом умисного ухилення від сплати податків фізичною особою-підприємцем.

Співробітники податкової міліції встановили, що підприємець в результаті відображення у податковому обліку та податковій звітності операцій з придбання товарів та послуг у підприємств, використання яких у подальшому документально не підтверджено, ухилився від сплати ПДВ у сумі 840 тисяч гривень.

Завдяки заходам, вжитими працівниками податкової міліції під час проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні, податки та завдані державі збитки відшкодовані в повному обсязі.

Таким чином у лютому 2019 року до суду направлено клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності підприємця на підставі ч.4 ст.212 КК України.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

ТЕМА: Боротьба з ухиленням від сплати податків

Спікер: Фахівець ГУ

 

Фото без опису

З депозитних процентів запорізьких вкладників бюджет отримав майже 9 мільйонів

 

Надходження податку на доходи фізичних осіб у вигляді процентів за два місяці 2019 року склали 8,9 мільйона гривень. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, лише у лютому фінансові установи регіону перерахували до бюджету майже 4,5 мільйона, що на 2 відсотки більше, ніж у лютому попереднього року.

З початку року лідерами зі сплати податку є банки, кредитні спілки та інші фінансові організації обласного центру, які спрямували до скарбниці 6,2 мільйона гривень. Від платників м. Бердянськ, Бердянського і Приморського районів надійшло 733 тисячі, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 703 тисячі, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 338 тисяч, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 282 тисячі, Вільнянського, Запорізького, Новомиколаївського районів – 195 тисяч.

Нагадаємо, ставка податку на доходи фізичних осіб з процентів від депозитних банківських рахунків, вкладів у кредитних спілках тощо складає 18 відсотків. Відповідно до ст. 170.4. Податкового кодексу України інформація про суми банківського рахунку або ощадного сертифіката чи вкладу члена кредитної спілки, нараховані проценти, а також відомості про вкладників залишаються конфіденційними.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

ТЕМА: Наповнення бюджету

Спікер: Начальник ГУ ДФС

 

Як оподатковуються проценти на суми банківських депозитних рахунків фізичних осіб?

До пасивних доходів, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб, належать проценти на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок і проценти на вклад (депозит) у кредитних спілках.

Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування.

Такі доходи остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування.

Ставка податку на доходи фізичних осіб на доходи у вигляді процентів на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок і процентів на вклад (депозит) у кредитних спілках встановлюються у розмірі 18% до бази оподаткування.

Такі доходи є об'єктом оподаткування військовим збором за ставкою  1,5%.

У строки, визначені для місячного податкового періоду, податковим агентом до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума податку на доходи фізичних осіб, нарахованого за ставкою 18% із загальної суми процентів, нарахованих за податковий (звітний) місяць на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків.

Отже, банківська установа, яка є податковим агентом перераховує податок на доходи фізичних осіб до бюджету із сум процентів, нарахованих за звітний місяць на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків фізичних осіб у термін не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.

Зазначена норма визначена  п.п.170.4.1  ст. 170 Податкового кодексу.

 

Фізична особа володіє легковим автомобілем.

Які авто є об’єктом для сплати транспортного податку в 2019 році?

Об'єктом оподаткування для сплати транспортного податку  є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Платниками податку є, зокрема, фізичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що є об'єктами оподаткування.

Так, у 2019 році оподатковуються транспортним податком легкові автомобілі з роком випуску не більше як 5 років включно (2014 рік) і середньоринкова вартість яких становить понад 1,56 млн грн.

Міністерством економічного розвитку та торгівлі на своєму офіційному веб-сайті  (http://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA) щороку до 1 лютого звітного року розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року.

 

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування.

Для фізичних осіб обчислення суми транспортного податку з об’єкта оподаткування здійснюється фіскальним органом за місцем реєстрації платника податку.

Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку фіскальним органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

Платник транспортного податку – власник легкового автомобіля має 60 календарних днів, починаючи з моменту отримання відповідного повідомлення-рішення, щоб сплатити податок.

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Фіскальний орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Нагадаємо, що транспортний податок належить до місцевих податків і зборів, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету. Порядок оподаткування транспортним податком визначено ст. 267 Податкового кодексу.

 

Платник єдиного податку – юридична особа повертає аванс.

Які податкові наслідки?

Доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі.

Датою отримання доходу є дата надходження коштів у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг). Для платника єдиного податку третьої групи, який є платником ПДВ, датою отримання доходу є дата списання кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.

Разом з тим, до доходу не включаються суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) – платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів.

Тобто, якщо зарахування та повернення авансу відбулося в одному звітному періоді та за умови розірвання договору, такі кошти не включаються до складу доходу юридичної особи – платника єдиного податку та не відображаються у податковій декларації.

Якщо повернення коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) за товари (роботи, послуги), відбулося в іншому податковому періоді, юридична особа – платник єдиного податку повинна включити такий аванс до складу доходу у звітному періоді, в якому відбулося зарахування вказаних коштів, та здійснити перерахунок доходу у податковому періоді, в якому відбулось їх повернення.

Такий перерахунок здійснюється шляхом подання уточнень до раніше поданої податкової декларації або уточнення показників у складі звітної податкової декларації за наступний податковий період.

Зазначена норма передбачена п.п. 2 п. 292.1, п.п. 5 п. 292.11, п. 292.6  ст. 292 Податкового кодексу України.

 

Електронні сервіси ДФС

Отримання витягу з реєстру страхувальників 

ДФС запроваджено новий електронний сервіс, який надає можливість подати запит на отримання витягу з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. 

Запит про отримання витягу з реєстру страхувальників може бути подано платником єдиного внеску та/або застрахованою особою через приватну частину (особистий кабінет) Електронного кабінету.

Для цього в приватній частині Електронного кабінету необхідно в меню Ведення звітності  обрати Запит про отримання витягу з реєстру страхувальників (ф. № 1-ЗРС) (J1303801 ), заповнити відповідні поля, підписати та надіслати.

Підтвердженням отримання ДФС запиту є Квитанція в електронному вигляді, в якій зазначено дату та номер реєстрації відповідного запиту. 

Витяг за результатами обробки запиту можна переглянути у меню Перегляд звітності у вкладці:

- J1438101 – для юридичної особи або відокремленого підрозділу (ф. № 1-ВРС ).

Фізична особа, в тому числі підприємець також має можливість отримати витяг з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. 

Витяг за результатами обробки запиту можна переглянути у меню Перегляд звітності у вкладці:

-  F1438201 – для фізичної особи – підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність (ф. № 2-ВРС); 

- F1438301 - для фізичної особи, яка бере добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (ф. № 3-ВРС).

Якщо в реєстрі страхувальників відсутня інформація, то заявнику формується довідка з реєстру страхувальників (ф. № 1-ДРС) (J/F1403801).

 

Бюджетна організація має об’єкти житлової нерухомості.

За яких умов сплачується податок на нерухоме майно?

Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є, зокрема, юридичні особи, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості.

Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

Не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності).

Тобто, податок на нерухоме майно не сплачується за умови одночасного виконання установами та організаціями таких критеріїв:

-  створення їх органами державної влади, органами місцевого самоврядування;

- фінансування лише за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів;

-  отримання статусу неприбутковості.

Документом, що підтверджує статус неприбутковості є Рішення про включення підприємства, установи, організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій, видане фіскальним органом за їх місцезнаходженням з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості (0031).

Якщо організація є власником житлової та/або нежитлової нерухомості та має документальне підтвердження віднесення їх до категорій, що не є об’єктом оподаткування, то податкова декларація з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки не подається.

Разом з тим, за об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, що перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також створених ними організацій, які утримуються за рахунок відповідних бюджетів і отримують прибуток, оподатковуються податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на загальних підставах.

Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають фіскальному органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Зазначена норма передбачена  п.п. 266.1.1,  п.п. 266.2.2 «а», п.п. 266.3.1, п.п. 266.7.5 ст. 266 Податкового кодексу.

Разом з тим, звертаємо увагу, що податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки належить до місцевих податків і зборів, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету.

Сільські, селищні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад можуть встановлювати пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності  юридичних осіб, громадських об'єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).

 

 

До уваги неприбуткових організацій!

Практичні поради при поданні Звіту про використання доходів (прибутків)  за 2018 рік

Неприбуткові підприємства, установи та організації подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та річну фінансову звітність. Професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок звітують тільки у  разі порушень умов «неприбутковості», визначених  п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу.

Форма Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, затверджена наказом МФУ від 17.06.2016 № 553 (у редакції від 28.04.2017 № 469).

Фінансова звітність є додатком та невід’ємною частиною Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.

Положенням (стандарту) бухгалтерського обліку 25 "Фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва" встановлено, що його норми застосовуються, зокрема:

- суб'єктами малого підприємництва для складання Фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва (ф. № 1-м, ф. № 2-м);

- суб'єктами малого підприємництва, що відповідають критеріям мікропідприємництва для складання спрощеного фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва (ф. № 1-мс, ф. № 2-мс).

Мікропідприємствами є підприємства, показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:

- балансова вартість активів – до 350 тисяч євро;

- чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – до 700 тисяч євро;

- середня кількість працівників – до 10 осіб.

Малими є підприємства, які не відповідають критеріям для мікропідприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:

- балансова вартість активів – до 4 мільйонів євро;

- чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – до 8 мільйонів євро;

- середня кількість працівників – до 50 осіб.

Отже, неприбуткові організації, які підпадають під критерії мікропідприємств, подають скорочену за показниками фінансову звітність (ф. № 1-мс, ф. № 2-мс).

Звіт разом із фінансовою звітністю подається протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Граничний термін надання до Звіту за 2018 рік – не пізніше 01 березня 2019 року.

Інформація про додатки („Наявність додатків  4»), що додаються до Звіту є обов’язковим реквізитом форми Звіту і у відповідних клітинках проставляється позначка „+”, а інформація про подану фінансову звітность відображається в комірці „ФЗ 6”.

У Звіті заповнюються лише ті показники, які відображають особливості діяльності неприбуткової організації в залежності від закону, що регулює її діяльність.

Формування доходів та видатків, що відображаються у Звіті здійснюється за правилами бухгалтерського обліку, тобто момент їх виникнення не залежить від дати надходження або сплати коштів.

Частину І Звіту заповнюють всі неприбуткові організації, у рядках 1.1 – 1.11 відображаються доходи, одержані неприбутковими організаціями, а у рядках 2.1 - 2.6  – суми видатків (витрат).

Додаток ГД до Звіту подається неприбутковими організаціями при здійсненні операцій з гуманітарною допомогою.

У рядку 1.6 Звіту відображається загальна сума отриманої неприбутковою організацією безповоротної фінансової допомоги, добровільних пожертвувань, милосердя тощо, у тому числі:

- у рядку 1.6.1 – благодійна допомога;

- у рядку 1.6.2 ГД – гуманітарна допомога, яка дорівнює сумарному значенню графи 9 розд. ІІ додатка ГД до Звіту;

- у рядку 1.6.3 – суми коштів або вартість товарів, робіт, послуг за переліком, що визначається КМУ, які добровільно перераховані (передані) неприбутковій організації згідно з абзацом другим п. 33 підрозд. 4 розд. ХХ  ПКУ.

У рядку 1.6 Звіту (та відповідно у рядках 1.6.1, 1.6.2 ГД та 1.6.3) відображається вартість фактично отриманих неприбутковою організацією безоплатних надходжень активів (кошів, майна), товарів (робіт, послуг), у т.ч. надходжень на розрахунковий рахунок (або/та в касу) у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань.

Аналогічно відображаються видатки неприбуткової організації щодо використаних безоплатних надходжень або надходжень у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань (рядок 2.4 та рядки 2.4.1, 2.4.2 ГД, 2.4.3 Звіту відповідно). При цьому до рядка 2.4.2 ГД Звіту переноситься сумарне значення графи 8 розд. ІІІ додатка ГД до Звіту.

Відповідно у рядку 2.6 (та рядках 2.6.1, 2.6.2 ГД і 2.6.3) відображається вартість фактично переданих безоплатно (використаних) активів (кошів, майна), товарів (робіт, послуг), сум безповоротної фінансової допомоги, благодійної допомоги чи добровільних пожертвувань, у т.ч. перерахованих з розрахункового рахунку (або/та виданих з каси).

Частина ІІ Звіту заповнюється лише неприбутковими організаціями, які не дотримались вимог «неприбутковості», визначених п. 133.4 ст. 133 ПКУ та передбачена для розрахунку податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств.

Так, у рядку 5 Звіту відображається розрахунок об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств та дорівнює сумі рядків 3 та 4 Звіту.

Об’єкт оподаткування розраховується із суми операції (операцій) нецільового використання активів (рядок 3) та/або суми доходу (прибутку) або її частини, що була розподілена серед засновників (учасників), членів неприбуткової організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб (рядок 4).

Сума операції (операцій) нецільового використання активів складається із суми рядка 3.1 ГД «гуманітарна допомога» (дорівнює рядку «Усього» графи 7 розд. IV додатка ГД) та рядка 3.2 «вартість активів (коштів або майна), вартість товарів (робіт, послуг), які використані на цілі інші, ніж фінансування видатків на утримання неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами, та/або для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій».  

Зазначена норма визначена  п. 46.2 ст. 46, п. 122.4 ст. 133 Податкового кодексу України.

 

Дохід у вигляді виграшу у лотерею.

Особливості оподаткування податком на доходи фізичних осіб

До загального місячного (річного) оподатковуваного податком на доходи фізичних осіб доходу платника податку включаються, зокрема, доходи у вигляді виграшів, призів.

Податковим агентом під час нарахування (виплати, надання) на користь платника податку  доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею чи в інші розіграші, у букмекерському парі, у парі тоталізатора, призів та виграшів у грошовій формі, одержаних за перемогу та/або участь в аматорських спортивних змаганнях, у тому числі у більярдному спорті, є особа, яка здійснює таке нарахування (виплату).

Податковим агентом – оператором лотереї у строки, визначені для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума податку, нарахованого за ставкою 18%, із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць гравцям у лотерею.

Такі податкові агенти – оператори лотереї у податковому розрахунку за формою №1-ДФ (під ознакою доходу «111»), відображають загальну суму нарахованих (виплачених) у звітному податковому періоді доходів у вигляді виграшів (призів) та загальну суму утриманого з них податку


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь