Інформує Головне управління ДФС у Запорізькій області
Валерій Манько: "За перший місяць року 812 запоріжців розпочали власну справу"
У січні на Запоріжжі власну справу зареєстрували 812 платників податків, зокрема, 187 юридичних та 625 фізичних осіб-підприємців. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області
Валерій Манько, кількість новостворених суб'єктів господарювання на 111 перевищила показники аналогічного періоду 2018 року.
Керівник фіскальної служби області зазначив, що в регіоні спостерігається позитивна динаміка зростання кількості започаткованих власних справ, що позначається на бюджетних надходженнях. Лише з початку року запорізький бізнес збільшив податкові відрахування до державного бюджету на 17 відсотків, до місцевих скарбниць – на 14 відсотків.
Крім того, зменшилась кількість тих, хто вирішив припинити господарську діяльність – порівняно з попереднім роком на 25 осіб.
Усього станом на початок лютого 2019 року на обліку в територіальних органах фіскальної служби регіону перебуває 110764 представника бізнесу, зокрема, 42652 юридичні особи та 68112 фізичних осіб, що відповідно, на 1986 та 873 більше, ніж минулого року.
Більше половини суб'єктів господарювання-юридичних та фізичних осіб обрали спрощену систему оподаткування. Так, цього року єдиний податок до місцевих бюджетів сплачують 46705 фізичних осіб, 8313 юридичних осіб та 2198 сільгоспвиробників. Інші представники бізнесу працюють на загальній системі оподаткування.
Нагадаємо, ставки єдиного податку для платників 1 та 2 групи встановлюються місцевими радами залежно від виду господарської діяльності. Так, розмір податку для 1 групи складає до 10 відсотків від прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня 2019 року, тобто до 192,10 гривні, для 2 групи – до 20% від мінімальної зарплати на 1 січня 2019 року, тобто до 834,60 гривні. Для платників єдиного податку 3 групи ставка дорівнює 3 відсоткам від доходу за умови сплати ПДВ або 5 відсотків від доходів без сплати ПДВ. Спрощену систему оподаткування можуть використовувати агровиробники із необмеженим граничним обсягом доходів та кількістю найманих працівників, у яких частка виробленої сільгосппродукції за рік дорівнює або перевищує 75 відсотків. Розміри ставок податку розраховуються з одного гектара сільгоспугідь або водного фонду (у відсотках бази оподаткування) та залежать від категорії (типу) земель і їх розташування.
Головне управління ДФС у Запорізькій області
ТЕМА: Розвиток малого та середнього підприємництва
Спікер: Начальник ГУ ДФС
До уваги підприємців!
Порядок заповнення звіту з єдиного соціального внеску
Підприємці на загальній системі оподаткування та підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування формують та подають Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом (п. 2, п. 3 розд. ІІІ «Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженого наказом МФУ від 14.04.2015 № 435).
Тобто за результатами року підприємці незалежно від обраної системи оподаткування зобов’язані формувати та подавати до контролюючих органів за місцем реєстрації «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого ЄСВ» за формою Додаток 5 до Порядку №435, із зазначенням типу форми «Початкова» до 10 лютого року, наступного за звітним періодом.
Якщо останній день строку подання звіту припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем подання звіту вважається перший після нього робочий день (п. 14 розд. ІІ Порядку №435).
Оскільки граничний термін подання Додатку 5 за 2018 рік – 9 лютого 2019 року, що є вихідним днем, то останній день подання Додатку 5 за 2018 рік – 11 лютого 2019 року.
Державна фіскальна служба України у листі від 24.01.2019 №2265/7/99-99-13-02-01-1 надала роз’яснення, щодо порядку заповнення Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску.
Звертаємо увагу: у додатках до листа наведено приклади заповнення звітності.
З текстом листа та роз’яснювальними матеріалами можна ознайомитися на суб-сайті ДФС України за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/ediniy-vnesok-na-zagalnoobovyazkove-/listi/73150.html
Важливо для платників екологічного податку
Збільшено ставки податку за викиди двоокису вуглецю в повітря
Законом України від 23.11.2018 №2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" внесено зміни до порядку справляння та розподілу сум доходів від екологічного податку, зокрема, в частині викидів двоокису вуглецю в атмосферне повітря, визначення платників, які справляють екологічний податок за викиди двоокису вуглецю та ставок податку.
Так, за зобов'язаннями екологічного податку за викиди двоокису вуглецю, що виникають за результатами діяльності у 2019 році до платників податку належать суб'єкти, у яких сукупний річний обсяг викидів двоокису вуглецю за даними форми статистичної звітності 2-ТП повітря за 2018 рік перевищує 500 тонн (п. 240.7 ст. 240 Податкового кодексу).
Тобто, до платників податку в частині викидів двоокису вуглецю належать лише ті суб’єкти господарювання, у яких сукупний річний обсяг викидів двоокису вуглецю перевищує 500 тонн.
Дані про кількість викидів СО2 відображаються у формі статистичної звітності 2-ТП повітря за 2018 рік, копія форми подається до органу ДФС за місцезнаходженням стаціонарного джерела викидів.
З 1 січня 2019 року ставка екоподатку за викиди двоокису вуглецю (СО2) стаціонарними джерелами забруднення становитиме 10 гривень за тонну, замість 0,41 грн у 2018 році. Тобто її розмір збільшився у 24,4 рази.
Платники перераховують суми податку, що справляються за викиди, крім викидів двоокису вуглецю, скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів, одним платіжним дорученням на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України.
Платники екологічного податку повинні складати окремий додаток 1 до декларації, затвердженої наказом МФУ від 17.08.2015 N 715, в частині зобов'язань за викиди двоокису вуглецю, починаючи вже за зобов'язаннями з податку за IV квартал 2018 року.
Податкові декларації подаються протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації.
Граничними термінами подання податкових декларацій та сплати податкових зобов'язань з податку вважаються за:
IV квартал 2018 року - 11 лютого 2019 року, а останнім днем сплати податку - 19 лютого 2019 року;
I квартал ц. р. - 10 травня та 20 травня 2019 року відповідно;
II квартал ц. р. - 9 серпня та 19 серпня 2019 року відповідно;
III квартал ц. р. - 11 листопада та 19 листопада 2019 року відповідно;
IV квартал ц. р. - 10 лютого та 19 лютого 2020 року відповідно.
Застосування нового порядку справляння та розподілу сум доходів від екологічного податку роз’яснено у листі Державної фіскальної служби України від 16.01.2019 № 1422/7/99-99-12-03-04-17.
11 лютого 2019 р. закінчується термін подання підприємцями на загальній системі оподаткування декларації за 2018 рік.
Як звітувати за отриманими доходами?
Податкова декларація подається підприємцями на загальній системі оподаткування за календарний рік протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Податкова декларація про майновий стан і доходи подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.2015 № 859 (у редакції від 06.06.2017 № 556).
Останній день подання податкової декларації про майновий стан і доходи, отримані фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності за 2018 рік - 11 лютого 2019 року.
Останній день сплати податкових зобов’язань, визначених у такій податковій декларації - 19 лютого 2019 року.
Податок на доходи фізичних осіб за результатами річної податкової декларації про майновий стан і доходи та у вигляді авансових платежів сплачується підприємцями на загальній системі оподаткування по коду бюджетної класифікації 11010500 «Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування».
Об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між виручкою у грошовій та негрошовій формі і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такого підприємця.
При визначенні об'єкта оподаткування до доходу не включаються суми акцизного податку з реалізованих суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
До витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів, включаються:
- суми ЄСВ у розмірах і порядку, встановлених законом;
- суми податків, зборів, які пов'язані з проведенням господарської діяльності (крім ПДВ у платників податку на додану вартість та акцизного податку, податку на доходи фізичних осіб з доходу від господарської діяльності, податку на майно);
- платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності,
- одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов'язані з господарською діяльністю.
До складу витрат не включаються:
- витрати на придбання, самостійне виготовлення основних засобів та витрати на придбання нематеріальних активів, які підлягають амортизації;
- документально не підтверджені витрати;
- витрати, не пов'язані з провадженням господарської діяльності.
Підприємці на загальній системі оподаткування мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат. При цьому амортизації підлягають: витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів; витрати на самостійне виготовлення основних засобів.
Облік вартості, яка амортизується, ведеться за кожним об’єктом.
Підприємець на загальній системі оподаткування має право (за власним бажанням) вести облік основних засобів з використанням Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом МФУ від 27.04.2000 № 92.
Для підприємців на загальній системі оподаткування сума залишкової вартості визначається як різниця між первісною (переоціненою) вартістю основного засобу і сумою його накопиченої амортизації (зносу).
Форма Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та порядок її ведення затверджені наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 № 481.
Згідно з п.п. 8 п. 6 Порядку №481 у графі 8 «Інші витрати, пов’язані з отриманням доходу» підприємець відображає суму фактично понесених інших витрат, безпосередньо пов’язаних з одержанням доходу, які повинні бути документально підтверджені.
Разом з тим, не підлягають амортизації об'єкти житлової нерухомості та легкові і вантажні автомобілі.
Ремонт, реконструкція, модернізація та інші поліпшення основних засобів, а також ліквідація основних засобів (у частині залишкової вартості) не підлягають амортизації, а повністю включаються до складу витрат звітного періоду.
Розрахунок амортизації здійснюється із застосуванням прямолінійного методу, за яким річна сума амортизації визначається діленням первісної вартості об'єкта основних засобів та нематеріальних активів, яка амортизується, на строк корисного використання об'єкта основних засобів та нематеріальних активів.
Зазначена норма передбачена ст. 177 Податкового кодексу України
Валерій Манько: "У січні до місцевих бюджетів Запорізької області надійшло 672 мільйони"
Січневі надходження до місцевих бюджетів Запорізької області склали 672 мільйони гривень (не враховуючи дані великих підприємств, які перебувають на обліку у Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС).
Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, порівняно з аналогічним періодом минулого року фінансовий ресурс громад збільшився на 14 відсотків або на 82 мільйони.
Найбільше запорізькі платники спрямували до місцевих скарбниць податку на доходи фізичних осіб – 404,5 мільйона, що на 64,6 мільйона або на 19 відсотків більше, ніж торік.
Внесок представників малого і середнього підприємництва, які працюють за спрощеною системою оподаткування, склав 149 мільйонів гривень. Сума єдиного податку на 25,7 мільйона або на 21 відсоток перевищує минулорічну.
Землекористувачі регіону перерахували понад 73 мільйони гривень плати за землю, в тому числі, 65,3 мільйона сплатили суб'єкти господарювання-юридичні особи, 7,7 мільйона – фізичні особи.
Перші у цьому році надходження податку на нерухоме майно склали 16 мільйонів, зростання до показника минулого року – 21 відсоток або 2,7 мільйона.
Від реалізації підакцизних товарів у роздрібній торгівлі до бюджетів надійшло 12,5 мільйона гривень, майже три мільйони – від плати за ліцензії на певні види господарської діяльності, у тому числі, на право продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Головне управління ДФС у Запорізькій області
ТЕМА: Наповнення бюджету
Спікер: Начальник ГУ ДФС
Фахівці Держгеокадастру та фіскальної служби розглянули актуальні питання земельних відносин
У рамках співпраці з Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області за участі фахівців фіскальної служби області відбулась нарада з питань отримання витягів з технічної документації із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель.
У 2018 році, на виконання Закону України "Про Державний бюджет на 2018 рік" та відповідно до Постанови КМУ від 07.02.2018 №105, проведена загальнонаціональна (всеукраїнська) нормативна грошова оцінка земель сільськогосподарського призначення (за межами населеного пункту).
За її результатами Держгеокадастром та Міністерством аграрної політики та продовольства України затверджена Технічна документація із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення (за межами населеного пункту).
Під час спільної наради учасники обговорили практичні питання щодо процедури отримання Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та врегулювання спірних аспектів, які виникають, якщо земельна ділянка не сформована у розумінні Земельного кодексу України.
Нагадаємо, що розмір нормативної грошової оцінки земельних ділянок використовується як база оподаткування земельним податком відповідно до ст. 269-289 Податкового кодексу України.
Головне управління ДФС у Запорізькій області
ТЕМА: Новації законодавства
Спікер: Фахівець ГУ ДФС
Кампанія "Декларування 2019": топ запитань від запоріжців
Фахівці Головного управління ДФС у Запорізькій області провели черговий сеанс телефонного зв'язку "гаряча лінія" на тему "Декларування доходів громадян за 2018 рік", під час якого мешканці Запорізької області почули відповіді на свої запитання.
Наводимо найактуальніші на цьому тижні питання:
В який податковий орган необхідно надати декларацію про доходи, якщо я мешкаю на території Хортицького району?
Для подання податкової декларації про майновий стан і доходи громадян платники податків Запорізької області можуть звертатися до територіальних підрозділів, які виконують повноваження Головного управління ДФС на відповідній території.
Територію Хортицького району м. Запоріжжя обслуговує Вознесенівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області, яке розташоване за адресою: м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 14.
Також для зручності декларантів передбачена можливість подання звіту через "Електронний кабінет платника податків".
Я бажаю скористатися правом на нарахування податкової знижки за освітні послуги дитини. Минулого року я уклала додаткову угоду до договору про навчання у ВНЗ щодо збільшення вартості навчання. Які документи мені необхідно надати, щоб скористатися податковою знижкою? В який термін потрібно надати таку декларацію?
Право на користування податковою знижкою, зокрема, надається за послуги, сплачені на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для здобуття середньо-професійної або вищої освіти.
Як і раніше, право на отримання податкової знижки має платник податку або член сім’ї першого ступеня спорідненості. В вашому випадку це один із батьків.
Фізична особа, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених за навчання, на вимогу контролюючого органу, крім декларації про майновий стан і доходи, надає: відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери; договір з навчальним закладом, додаткову угоду за наявності; довідку про отримані у звітному році доходи; документи, які підтверджують ступінь споріднення тощо.
Для прискорення проведення контролюючим органом розрахунку сум, що підлягають поверненню з бюджету, і забезпечення правильності визначення зазначених сум доцільно надавати до контролюючого органу копії зазначених документів.
Слід зазначити, що громадяни, які бажають скористатися правом на нарахування податкової знижки, мають право надати декларацію до кінця року, наступного за звітним, тобто до 31 грудня 2019 року.
Минулого року я, громадянка України, отримала у спадщину будинок від батька, який також був громадянином України. При отриманні Свідоцтва про право на спадщину я не сплачувала податок. Інші доходи, які підлягають декларуванню, відсутні.
Чи необхідно у зазначеному випадку надавати річну податкову декларацію?
Оподаткування об’єктів спадщини залежить від ступеня споріднення спадкодавця і спадкоємця та резидентського статусу.
За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об'єкти спадщини, що успадковуються членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення. Батько, зокрема, належить до членів сім'ї спадкодавця першого ступеню споріднення.
Обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи, зокрема, у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку.
Отже, Ви можете не подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, але за умови відсутності інших підстав для подання декларації.
Головне управління ДФС у Запорізькій області
ТЕМА: Деклараційна кампанія-2016
Спікер: Фахівець ГУ ДФС
Замість чіпсів – небезпечний багаж
У Запорізькому аеропорту пасажир рейсу "Запоріжжя-Мінськ" намагався провезти 78 блістерів медичного препарату "Danabol". Пігулки було виявлено в ході проведення спільного заходу з спецпідрозділом по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю СБУ в Запорізькій області.
У зоні митного контролю залу "на відліт" під час оформлення пасажирів громадянин України самостійно обрав для проходження митного контролю "зелений коридор", де контроль здійснюється у спрощеному порядку (без заповнення митної декларації).
Після перетину громадянином "зеленої смуги", співробітники Запорізької митниці ДФС виявили у його ручній поклажі упаковку картопляних чіпсів, у якій знаходилось 78 блістерів медичного препарату "Danabol" по 20 пігулок в кожному, всього 1560 пігулок. Цей препарат містить речовину Метандієнон, яка належить до Переліку сильнодіючих лікарських засобів, затверджених Наказом МОЗУ від 17.08.2007 № 490.
Таким чином, громадянин України перевозив медичні препарати, які обмежені до такого переміщення через митний кордон України, способом, що утруднює виявлення таких товарів. Попередня правова кваліфікація кримінального правопорушення – стаття 201 Кримінального кодексу України.
Запорізька митниця ДФС
ТЕМА: Боротьба з контрабандою та митними правопорушеннями
Спікер: Керівник підрозділу/фахівець митниці